Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2007 18:16 - Уводолствие от, кой род е,?
Автор: sineater Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2468 Коментари: 4 Гласове:
0



Сестра ми пише домашно по български език и баба ми й помага. Трябва да определи разни думички като съществители нарицателни, собствени имена, глаголи и прилагателни. Качамак – съществително нарицателно, Париж – собствено име, пиша – глагол, розов – прилагателно, удоволствие – какво е?

Сестра ми пита – какво е?

Баба ми казва – прилагателно..., и се замисля. Сестра ми казва – не е ли съществително нарицателно? Баба ми – я виж в учебника кои са нарицателните. Сестра ми гледа – растения, предмети, животни, чувства! Удоволствие е чувство, значи – съществително. Баба ми пита – от кой род е? Сестра ми – от мъжки. Баба ми казва – не е, от среден е.

А аз  седя в кухнята, дъвча бутер-баничка и си мисля – сестра ми е малка още, но подсъзнателно, почти генетично, усети вековното ехо и някак много правилно каза, че удоволствие е от мъжки род. Все още не знае, но някой ден ще разбере. Болка също може да е от мъжки род, както и изневяра.

Боклук съвсем логично е от мъжки и никакъв друг род не му приляга. Женски боклук няма. Или?

Угризенията са в рода, в който е и съвестта. Война е в рода на смъртта. Победата наполовина също е в този род. А Бог в кой род е?

За мен удоволствие е от женски род. За баба ми, дундуркаща своя другар - пясъчния пинчер Робин, удоволтсвие съвсем логично е от среден род (и то не, защото учебника на сестра ми така казва!). Може би и за нея някога е било в мъжки род?

За теб удоволствие в кой род е? А Бог?

(Абе май мястото на Бог не е до удоволтсвие? Или?)

П.С. Авторът на учебника дали смята, че удоволствие е от среден род и, ако да, поради какви причини? Дали граматически или лични? Naughty, naughty!

П.С. 2 Още един въпросителен или още една въпросителна?


Тагове:   род,   Уводолствие,


Гласувай:
0



1. анонимен - за качамака
27.01.2007 22:40
Удоволствието на страна, но Качамак определено е от мъжки род, съществително е щот е същество и е нарицателно за Барбадей...

Барбадей
цитирай
2. анонимен - :)))
29.01.2007 01:06
Много умни мисли! Поздрав :)
Отдавна не съм се кефила така на нечии идеи :)
цитирай
3. hip69 - Браво!
30.01.2007 21:54
(можем само) АПЛОДИСМЕНТИ
цитирай
4. togoe - Хаха, наистина...
02.02.2007 09:51
Бравос! накара ме да се замисля сериозно за рода на някои от споменатите и на още няколко, за които се сетих впоследствие:-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sineater
Категория: Други
Прочетен: 642148
Постинги: 37
Коментари: 194
Гласове: 2023
Архив
Блогрол